04.01.2011

Sagt om livet

Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
- H. C. Andersen

Hva jeg ville ha gjort annerledes hvis jeg fikk leve livet mitt om igjen? Da ville jeg hatt midtskill.
- Kjell Aukrust

Du kan ikke velge hvordan du vil dø. Eller når. Du kan bare velge hvordan du vil leve. Nå.
- Joan Baez

Det er håp for den som hører til blant alle de levende. Det er bedre å være en levende hund enn en død løve.
- Bibelen

Det gjelder å leve slik at man greier å dø.
- Håkon Bleken

Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd.
- Karen Blixen

Å leve er som å elske - all sunn fornuft taler mot det, alle sunne instinkter for det.
- Samuel Butler

De menneskene som får mest ut av livet, er ikke de som har levd et sekel, men de som har levd hvert minutt.
- Sidonie Gabrielle Colette

Livet er for kort til å leves smålig.
- Benjamin Disraeli

Å vera til - større ord er ikkje sagt!
- Olav Duun

Å leve er en kunst som alle må lære, men som ingen kan lære bort.
- Henry Havelock Ellis

Jeg har liten tro på at vi bør vente med å leve.
- Jostein Gaarder

Lær som om du skulle leve evig, lev som om du skulle dø i morgen.
- Mahatma Gandhi

Menneskene har glemt å leve. Livet skulle være en kunst, men er blitt en handel. Folk finner sjelden livets mening i arbeidet, men i det de kan få for arbeidet.
- Arne Garborg

Husk å leve!
- Johann Wolfgang von Goethe

Husk at glemme bagateller. Husk at nemme hvad det gælder. Husk at elske, mens du tør det. Husk at leve, mens du gør det.
- Piet Hein

Streb ikke så meget etter å leve lenge som å leve vel. Og lever du vel, så er livet langt.
- Ludvig Holberg

Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
- Henrik Ibsen

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
- Henrik Ibsen

Før du ved det har du levet.
- Johannes V. Jensen

Å leve er å gjøre seg selv sårbar. Derfor velger så mange å holde seg i live fremfor å leve.
- Jan Vincents Johannessen

Å leve er å kaste på stikka en forsommerdag.
- Rosemarie Köhn

Mange lever med en så forbløffende rutine at det er vanskelig å tro at de lever for første gang.
- Stanislaw Jerzy Lec

Og midt på natten våknet jeg. Lamslått av tanken på at den eneste i verden som skal leve mitt liv er meg.
- Erlend Loe

Det er svært få mennesker som virkelig lever i dag - de fleste forbereder seg på å leve i morgen.
- Jonathan Swift

La oss forsøke å leve slik at selv begravelsesagenten syns det er sørgelig at vi dør.
- Mark Twain

La vinden ruske deg i håret så lenge du har noe.
- Dave Weinbaum

Å leve er det sjeldneste i verden; de fleste mennesker bare eksisterer.
- Oscar Wilde

Man lever aldri så lenge at man ikke har noe ugjort.
- Norsk ordtak


0 hilsener:

Legg inn en kommentar

 
;