15.05.2011

That 90's show

Moteverdenen har gått tom for ideer for lenge siden. Nå går vi i ring, og henter tilbake trendene fra tidligere tiår. 50-tallsmote er brennhett med søte kjoler, små vesker og knallrød leppestift for oss jenter, og skjorter og brylkrem for gutta. Også i interiørverden hentes inspirasjon fra svunne tider. Gamle radioer, platespillere og utslitte sofaer går unna som varmt hvetebrød på loppemarkeder og bruktbutikker. Jeg liker det!

Men nå går ryktene om at 90-tallet er på full fart tilbake igjen, og dette må jeg tilstå vekker blandede følelser hos undertegnede. Jeg mener, 50- og 60-tallet har jo sin sjarm. Retro er in! Men 90-tallet?! Knappebukser, buffalosko, midtskill, skjørt utenpå buksa og korte singleter, ønsker vi virkelig dette velkommen tilbake? Jeg har brukt en del tid og krefter på å fortrenge bilder fra dette misforståtte tiåret, og nå frykter jeg at alt har vært forgjeves. Så her er min oppfordring: Lat oss stå sammen folkens, lat oss gjøre vårt ytterste for at nittitallets renessanse glir forbi i stillhet, slik at vi alle kommer fra det uten varig men...


0 hilsener:

Legg inn en kommentar

 
;